Магистърската програма по International Business (M.A.) в Munich Business School е предназначена за студенти, които искат да развият кариерния си път в глобалния бизнес. Обучението е изцяло на английски език и се предлага в два формата: стандартна програма с продължителност 18 месеца и опция за двойна диплома в рамките на 24 месеца. Програмата е гъвкава, интернационална и силно практическа.

Още от първия семестър студентите имат възможност да персонализират обучението си чрез избор на две специализации от следните направления:

Sustainable Business
Тази специализация подготвя бъдещи бизнес лидери с ясно съзнание за устойчивото развитие. Темите включват кръгова икономика, екологично финансиране, етични бизнес практики и ESG управление. Подходяща е за онези, които искат да съчетават икономически растеж със социална отговорност.

International Marketing
Фокусът е върху стратегически маркетинг, бранд мениджмънт, дигитални канали и потребителско поведение на глобалните пазари. Студентите се учат да анализират пазари, да създават кампании и да управляват комуникации в мултикултурна среда.

Corporate Finance
Покрива теми като международно финансово планиране, управление на активи, инвестиции и оценка на риска. Специализацията е насочена към бъдещи финансови анализатори, корпоративни финансови мениджъри или консултанти.

Luxury Management
Изключително тясно профилирана специализация, посветена на премиум брандове, потребителско поведение в луксозния сегмент и дистрибуционни стратегии. Особено подходяща за кариера в модата, козметиката, автомобили от висок клас и туристическия сектор.

Innovation & Digital Business
Силно актуална програма, ориентирана към дигитална трансформация, управление на иновации, стартъп култура и нови технологии. Студентите работят по реални казуси и проекти, включително с участието на технологични компании и предприемачи.

International Entrepreneurship
Фокусът е върху изграждане, управление и интернационализиране на стартъпи. Темите включват бизнес модели, финансиране на нови начинания, Lean Startup методология и управление на растежа в международен контекст.

Global Family Business
Тази специализация се занимава със стратегическо управление на семейни компании, междугенерационно лидерство, наследяване и вътрешна структура. Подходяща е за студенти, които планират да поемат ръководни роли в семейни предприятия.

Всички студенти преминават и през така наречения International Focus – задължителни модули, посветени на конкретни региони като Европа, Латинска Америка, Азия или Близкия Изток. Това дава още по-дълбоко разбиране за културни и пазарни различия.

Програмата включва международен семестър в партньорски университет и опционално разширение до двойна диплома – възможност да получите втора магистърска степен от институции като Boston University (САЩ), SKEMA Business School (Франция), Bond University (Австралия), Università Bocconi (Италия), Singapore Management University, Tongji University (Китай) и други. Това означава допълнителен академичен и културен опит, както и силно конкурентно предимство на глобалния пазар.

Стажовете са важна част от обучението – MBS съдейства за намиране на възможности в компании като Siemens, BMW, Microsoft, Allianz, L'Oréal и др. Програмата завършва с магистърска теза, която може да бъде практико-приложна, базирана на работа в реална бизнес среда.

Logo