Тендеции в Creative Business

25.01.2022
Тендеции в Creative Business

Ако се чудиш какви са трендовете в креативната индустрия, то тази статия е за теб.

Ковид пандемията имаше своите минуси за всички нас, но определено за една индустрия беше като ракета, която изстреля проекти, които бяха планирани за 2030, но поради голямо търсене се представиха през 2021 ва и ще видим техните продължение и тази година.

Креативната сфера спечели най - много от всички останали индустрии през последните 2 години. Компании като Amazon, Facebook, Instagram, Spotify, Netflix направиха невиждани печалби до сега. Те трансформираха пазара и вкараха нови технологии.

Чували ли сте термина synthetic media? Синтетичната медия включва в себе си AI (изкуствен интелект) и модификация на медиите, чрез машини. Разбира се, тя има и доста тъмни страни, за които ще поговорим малко по - надолу - като Deepfake технологията. Позитивните форми на синтетичната медия са: AI - музика, текст генериране, гласова синтетика като тези аспекти могат да се използват за подобряване на един продукт.

Няма как обаче да говорим за синтетична медия и да подминем Deepfake технологията. Нейният възход започва още пред 2017 година, но през последната 1,5 има невероятно приложение. Какво точно представлява тази технология. Взема се лицето на известна личност и се поставя върху дубльор, който в реално време изпълнява реклама и ли се снима във филм. По този начин заснемането на един продукт може да бъде доста по - евтино. За съжаление обаче тази техника се използва и негативно - като се вземат лица на известни хора и се използват без тяхно съгласие, за създаване на фейк новини, клипове с невярно съдържание дори и за пренаписване на историята.

Друг много интересен феномен, който може би ще се сетите от Фейсбук, но е създаден много преди Зукърбърг да го представи е Metaverse. Както всички знаем, новото име на Фейсбук е Meta. Какво точно представлява Metaverse обаче. Това е мрежа,  в която всичко е в 3D формат и има социална насоченост. В нея истински хора,  са като анимационни герои (аватари) и общуват по между си. По този начин човек може да изглежда или да представи себе си както иска. Да има пълна свобода как ще се представи на другите. Бил Гейтс вкара аватар функцията и в Teams. Или пък последният концерт на Ариана Гранде, направен изцяло с 3D анимация и тя с аватар.

За да бъде виртуалния experience още по - уникален, ще поговорим и за VR goggles (виртуални очила). Тяхното приложение е неизмеримо. Искаш да си купиш почивка на Малдивите? Много туристически бюра имат такъв тип очила, които ще те пренесат на уникално чистите плажове на Малдивите, ще усетиш бриза и видиш кристално чистата вода. Усещане, което ще те накара да си купиш тази почивка. Очилата за виртуална реалност се използват от архитекти, за да представят как точно ще изглеждат техни бъдещи проекти. От геймъри да покажат прогреса на тяхната нова игра, дори и от лекари, за рехабилитация, за да направят процеса по възстановяване по-лек.

Web 3 e нов вид мрежа, която ще бъде въведена идните години. Целта е да се предлага само авторско съдържание, което да не може да бъде използвано без твое позволение и всичко, което ти ще създадеш и бъде интересно на хората, ще може да ти бъде заплатено. Идеята за тази мрежа е да се създава качествено, вярно съдържание и хората, които стоят зад него да получат заслужени дивиденти.

Това са само малка част от нововъведенията в креативната индустрия. Искаш да влезеш в този свят? Тогава се свържи с нас, за да ти разкажем повече.

Logo